Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum Forum o lokomotywach obsługujących pociągi kwalifikowane Strona Główna

Forum Forum o lokomotywach obsługujących pociągi kwalifikowane Strona Główna » Pozostałe Lokomotywy » Krótko o EP07
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Krótko o EP07
PostWysłany: Nie 14:50, 10 Wrz 2006
Reds

 
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŚwiętochłowICe


W ramach modernizacji posiadanego taboru trakcyjnego, w szczególności najpopularniejszej lokomotywy zatrudnianej do pociągów pasażerskich - EU07, od 1995 roku wprowadzono w ramach modernizacji kilka nowinek. W ramach napraw rewizyjnych, średnich i głównych, przebudowano kilkadziesiąt lokomotyw serii EU07, nadając im oznaczenie EP07 (z zachowaniem starych numerów inwentarzowych) - sugerujące charakter modernizacji. Podstawową zmianą wewnątrz lokomotywy (bo zewnętrznie - oprócz zmiany oznaczenia - lokomotywy EP07 nie wyróżniają się niczym szczególnym od serii EU07) była zmiana stopnia przełożenia przekładni głównej z 79:18 na 76:21. Ta zmiana miała na celu obniżenie prędkości obrotowej silników trakcyjnych, nie zaś podniesienie prędkości konstrukcyjnej. To ostatnie nie jest możliwe w tak prosty sposób w lokomotywach serii EU07, gdyż sposób przeniesienia napędu na zestawy kołowe (wał drążony i sprzęgło) uniemożliwia przekraczanie obecnej konstrukcyjnej prędkości serii EU07, bez zmiany sposobu ułożyskowania i smarowania wału drążonego. Drugą podstawową zmianą, zastosowaną w poszczególnych egzemplarzach, była wymiana silników trakcyjnych na nowsze, serii LKb535, o lepszej klasie izolacji (oznacza to wyższą dopuszczalną temperaturę pracy), co niewątpliwie przyczyni się do większej niezawodności całej serii. Dokonane zmiany w EU07 nie zmieniają podstawowych parametrów serii, chociaż należy oczekiwać gorszych warunków rozruchu ciężkiego pociągu towarowego przez lokomotywę EP07. Jednakże obecna nadwyżka elektrycznego taboru trakcyjnego i przystosowanego do prowadzenia pociągów towarowych, jak też masowego zatrudnienia serii EU/EP07 w ciągnięciu pociągów pasażerskich pozwala na taką przeróbkę bez obaw o braki taborowe. Od 2001 roku ZNTK Nowy Sącz w ramach pierwszych napraw głównych lokomotyw 303E realizuje ich modernizację do standardu EP07.

Tekst: Jarosław Stawarz

Dane techniczne:
Układ osi: Bo'Bo'
Typ silnika trakcyjnego: EE541/LKb535
Moc i ilość silników: 4 x 500 kW
Moc ciągła pojazdu: 2000 kW
Przełożenie przekładni: 76:21
Sterowanie wielokrotne: jest
Prędkość maksymalna: 125 km/h
Średnica kół: 1250 mm
Masa służbowa: 80.000/83.400 kg
Długość całkowita: 15.915/16.235 mm



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Krótko o EP07
  Forum Forum o lokomotywach obsługujących pociągi kwalifikowane Strona Główna » Pozostałe Lokomotywy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin