Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum Forum o lokomotywach obsługujących pociągi kwalifikowane Strona Główna

Forum Forum o lokomotywach obsługujących pociągi kwalifikowane Strona Główna » Zakłady Taboru » ( CM Warszawa ) Lokomotywownia W-wa Olszynka Grochowska
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
( CM Warszawa ) Lokomotywownia W-wa Olszynka Grochowska
PostWysłany: Nie 21:29, 10 Wrz 2006
Siara
Administrator

 
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa Zach. ( Odolany )


Troszkę historii

Hala lokomotywowni Warszawa Grochów powstała wraz z elektryfikacją linii Otwock-Pruszków w 1936 ro0ku. Po zniszczeniu warsztatów elektrotrakcyjnych i drugiej lokomotywowni usytuowanej koło nich, stała się jedynym zabytkiem tamtego okresu. Jej konstrukcja *(skorupowy betonowy dach) była opisywana jako osiągnięcie budownictwa. Kolo niej Niemcy zbudowali barak , w którego konstrukcji znajdowały się np. szyny z napisem "Priwislanskaja Zeleznaja Doroga " został on rozebrany w końcu 2000 roku).
Budynek administracyjny jest powojenny.
Lokomotywownia Warszawa Olszynka Grochowska powstała bodajże w latach 50 . Po opuszczeniu hali przez Lokomotywownię Grochów eksploatującą elektryczne zespoły trakcyjne. W lokomotywowni zgromadzono lokomotywy elektryczne przeniesione z lokomotywowni Warszawa Wola (Odolany) : EP/EU05, EU07, EP08, ET21, EP23 Lokomotywownia nie miała żadnego zaplecza obsługowego dla lokomotyw.
Tak więc przez całe lata lokomotywownia istniała w stanie niedostosowanym do lokomotyw. Nie miała ani zapadni, ani podnośników Kutruffa, ani pomostów.
Przy pracy przeszkadzały betonowe fundamenty po kutruffach dostosowanych do ezt. Kabały były w bardzo złym stanie wytrzymałościowym oraz higienicznym , Podłogi były nierówne.lokomotywa ET40-41 z lokomotywowni Budgoszcz Wschod przystosowana do V=160km/h, przejezdzila jeden przebieg miedzynaprawczy, jako EP40-41 w Lokomotywowni Olszynka Grochowska Na trzech platformach zajmujących V kanał leżały masy części i złomu. Przeciekające luksferowe świetliki w dachu hali, zakryto po prostu papą, zacieniając ją całkiem.
W czasie tym inż Rafał Wodzicki w lokomotywowni zrobił m. in. pomost z wagonu oraz długi pomost na V kanale. Wyprowadził
przewody zasilające Z , na czołach lokomotyw EP05 (najpierw wg pomysłu zastępcy naczelnika Lachowskiego, a następnie wg swojego.
Związane to było z koniecznością zapewnienia blokowania drzwi w wagonach.
Lokomotywownia Warszawa Olszynka Grochowska, mimo niewielkich rozmiarów, ze względu na swe położenie na zapleczu Dworca Warszawa Wschodnia i w pobliżu Centrum naukowo-Technicznego Kolejnictwa (wcześniej COBiRTK) spełniała ważną rolę w rozwoju ruchu "szybkiego". W latach 70. Podjęto próby zwiększenia prędkości lokomotyw (najszybsze elektrowozy miały prędkość maksymalną 125 km/h) do 160 km/h lub 140 km/h. Przerobione tak lokomotywy EP05, EP08 i EP23 zostały zgrupowane w końcu w Lokomotywowni Olszynka Grochowska. Obsługiwały najszybsze linie, a potem Centralną Magistralę Kolejową. Po pojawieniu się lokomotyw EP09 pracę tę podjęła także Lokomotywownia Kraków Prokocim.
Lokomotywownia podjęła intensywne działania w celu modernizacji lokomotyw EP09 o złej konstrukcji, po pojawieniu się pierwszych lokomotyw tej serii: nr -05, -06 i -07. Wykorzystano przy tym wieloletnie doświadczenia z obsługi ruchu szybkiego lokomotywami EP05 i EP08. W krótkim czasie powstała lista wielu poprawek w tych lokomotywach i były one modernizowane w czasie produkcji, co doprowadziło do znacznego zróżnicowania poszczególnych egzemplarzy tej serii, których wyprodukowano 47. Lokomotywownia Warszawa Olszynka Grochowska weszła wraz z innymi lokomotywowniami warszawskimi, w skład Zakładu Taboru Warszawa




Widok na halę przelotową( od strony wyjazdu na Dw. Wschodni ) Lok. W-wa Olszynka Grochowska.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 00:47, 01 Paź 2006
Loui

 
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa


Z tego co mi wiadomo lokomotywownia Warszawa Olszynka Grochowska powstała w latach 70-tych w momencie oddania do eksploatacji obecnej siedziby lokomotywowni Warszawa Grochów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
( CM Warszawa ) Lokomotywownia W-wa Olszynka Grochowska
  Forum Forum o lokomotywach obsługujących pociągi kwalifikowane Strona Główna » Zakłady Taboru
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin